Branding: transmiterea valorilor de brand din concept in vizual

Cu Ștefan Liuțe & Sorin Bechira

În zilele noastre, asistăm la o reformulare a brandingului și a designului de brand. Contextul socio-economic lărgit, mediul concurențial dur, schimbările accelerate de pe piață și diversificarea nevoilor consumatorilor, ne forțează tot mai mult să deprindem abilități care depășesc granițele designului tradițional. O gândire strategică în termeni de design, business și marketing, o înțelegere corectă a ceea ce este brandul și brandingul, a ceea ce înseamnă valoarea și identitatea de brand, ce înseamnă materialele de identitate vizuală și cum le construim în funcție de tipul de brand și mediile de comunicare sunt esențiale în designul de brand.

Despre toate acestea și cum să transpunem din concept în vizual valorile de brand, ne învață doi dintre cei mai apreciați români din industrie la nivel internațional:

Ștefan Liuțe

Are o experiență de 14 ani în branding, a câștigat numeroase premii internaționale, precum ReBrand 100, Transform Awards, Pentawards, a jurizat competiții de branding din țară și din străinătate, a fost speaker și trainer la evenimente de profil și predă managementul strategic al brandului la un curs post-universitar.

Sorin Bechira

Are o experiență de 12 ani în design grafic și multimedia, a primit numeroase premii internaționale pentru lucrările sale, precum ReBrand Award, Best of Eulda, LogoLounge, Los Logos, a jurizat competiții naționale și internaționale și a fost speaker și trainer la mai multe evenimente de design.

08/09 februarie

  • 10:00 – 10:30 Primirea participanților
  • 10:30 – 11:50 Training – Partea I
  • 11:50 – 12:00 Pauză de cafea
  • 12:00 – 13:30 Training – Partea a II-a
  • 13:30 – 14:15 Pauză de masă
  • 14:15 – 15:30 Training – Partea a III-a
  • 15:00 – 16:30 Discuții și networking
  1. Ce este brandul;
  2. Ce este brandingul (managementul de brand);
  3. Conceptul de valoare netă de brand (brand equity). Modele de brand equity;
  4. Conceptul de identitate de brand. Definirea brandului prin elemente de strategie de afaceri și strategie de comunicare. Poziționare, valori și esență;
  5. Identificarea verbală a brandurilor: nume, sloganuri, stil verbal (ton al vocii).
  6. Logoul: teoria formelor și culorii, iconografie și simbolistică;
  7. Mesajul versus alegerea de font;
  8. Materialele de identitate: identificarea minimului necesar în funcție de activitate, alegerea materialelor și a proceselor;
  9. Materialele colaterale: ce, unde, pe ce și cum;
  10. Diferențele și asemănările între implementarea diferitelor tipuri de branding: personal, de companie, de țară, de produs etc.;
  11. Folosirea mediului ca pe un real suport în vizualizarea/reprezentarea brandului;
  12. Online/Digital (websites, aplicații, medii sociale) vs. Offline/Analogic (materiale colaterale și de promovare).
Strada Dr. Iosif Nemoianu 9, ap. 2, Timișoara, Timiș
România